Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.09.2014 18:10 - Та...как се казваше?
Автор: vukovska Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1407 Коментари: 2 Гласове:
2



Помните ли оня пост, в който се оплаквах, че приятелят ми W.W. никога не се обръща мъм мен по име - нито с моето собствено, нито с някое от изтърканите кулинарни и зоофилски клишета като „захарче“, „коте“, „сърничке“ и пр.?  И аз съответно се опитах да стигна до сърцевината на този психологически феномен, изтъквайки няколко причини, поради които това е възможно да се случва. В крайна сметка въпросите ми останаха без задоволителен отговор и аз бях на път да се откажа от научните си проучвания, ако вчера, най-неочаквано, разговорът ни по вайбър не се завъртя в посока откровения. Аз си приизнах, че никога не съм харесвала сестра му, защото в повечето случаи се държи като високомерна пуйка, той пък каза, че не харесва брат ми, аз казах, че нямам брат, той каза, а кой беше тогава оня тъпанар, с когото се прегръщаше на летището, когато заминавахме за Париж, а аз казах, нали ти го представих, мамка му, не помниш ли?, а той каза, Да пукна, ако се сещам как се казва; аз никога, ама никога не запомням имената на хората от първи път. И точно в този момент – дзън! – една камбанка дрънна в главата ми и ми просветна защо всъщност W.W. не ме нарича никак.

He is just bad with names!!!

Не е необходимо да се подсмихвате подигравателно. Ако не сте от тази група хора, няма как да знаете какво се случва в главата им. Аз обаче знам. ПРОУЧИХ! И се оказа, че хората, които не помнят имена, живеят в ад! Те обаче се научават да живеят с този си „недъг“  и да бъдат социално адекватни така, както едноръките се научават да си завързват  връзките на обувките. Разработват и усъвършенстват редица техники, които да им гарантират, че  въпреки недостатъка им, ще могат да функционират нормално в елементарни социални ситуации и че, дай боже, никой няма да го забележи или да се усъмни.

Ето какво се случва на тези от вас, които знам, че са някъде там и се спотайват в сенките, сковани от страх да не би да им се наложи да се обърнат към съседката от третия етаж по име, за да я осведомят, че сутиентът й е паднал на вашата тераса. Все още мокър и с потрепващи на лекия есенен ветрец дантели по банелите…

На първо място се усъвършенствате в изработването на тактики, с помощта на които да научите по колкото се може по-ненатрапчив и видимо небрежен начин името на човека, за което по никой начин не се сещате. Майка ви може винаги да ви е мислила за тъпак, но нека да ви види сега – колко изобретателен сте станали! Оттук до това да се кандидатирате за президент ви дели само една крачка!

Най-често прилаганата техника, разбира се, е да се обръщате към „безименния“ човек с „Ей, човече“,  „Слушай!“/“Виж!“ и по—официалното „Извинявай“. Единственият път, когато техниката проработи във ваша вреда беше, когато се обърнахте към новата преподаватела по философия с „Ей, пич“, понеже в гръб страшно ви заприлича на едно момче, с което понякога се засичате в тоалетната на фитнеса.

Когато сте на частно парти, обикновено питате най-близкостоящия човек как се казва домакинята или домакинът. Но това е страшно ненадежна техника, понеже на такива купони все се натъквате на хора, които в определен момент  са забравили дори собствените си имена.

Особено дискокомфортно ви е, когато се оказвате в ситуация, когато всичките ви приятели говорят за филми  и актьори, а вие си седите отстрани притихнали и единственото, което сте в състояние да споделите за последния филм, който сте гледали, е следното: „Тоя пич с бенката на бузата играеше ченгето, а мадамата, която играаеше негова приятелка,  беше тая… сещате ли се…абе тая, дето Ванката си пада по нея, с очите… едно време е била гадже на Джони …да му еба майката…как му беше фамилията на тоя, дето играеше в „Карибските пирати“?

Ами оня случай, когато касиерката в банката ви каза да си попълните трите имена във формуляра и трябваше да се обадите на майка си, за да потвърди, че сте ги запомнили правилно?

И накрая… Кога разбирате,че наистина трябва да се консултирате със специалист, защото не може повече така?  Когато, наблюдавайки се отстрани, установявате, че единствената причина, поради която не сте в състояние не само да запомните, но и да чуете името на човека, с когото се запознавате, е, понеже междувременно сте твърде притеснени за това как изглежда косата ви. Или дали тя/той не е забелязал напъпващия херпес на долната ви устна. Това е то – и бедният момък Нарцис се е удавил в реката, понеже копнеел да целуне собственото си отражение.

Знам, че не е лесно. Нито на вас, нито на Николета Лозанова. Но както сами разбирате, злото се корени в неспособността ви да целунете отражението си във водата…

А що се отнася до W.W. и  лошата му памет за имена…На кого му пука, след като изглежда толкова добре без риза!




Гласувай:
2



1. turb04 - Добре, де. . . Нормално е да те пон...
30.09.2014 11:11
Добре, де... Нормално е да те понаебе петдесетина пъти и да не ти запомни името, ама нали и пиете заедно - ей,те тука не ти вервам...
цитирай
2. vukovska - Душа, да си чувал нещо за художес...
30.09.2014 11:19
Душа, да си чувал нещо за художествена хиперболизация :)?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vukovska
Категория: Лични дневници
Прочетен: 688006
Постинги: 228
Коментари: 638
Гласове: 388
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930