Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.08.2014 08:25 - Анти-геройските приключения на психопатската котка Базука. 2 част
Автор: vukovska Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2479 Коментари: 6 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Ще използвам изтърканото сравнение, че котките са като хората: някои са мили и гальовни, други – високомерни и капризни, трети – глупави и мързеливи. Четвърти са…Базука.

Базука - психопатката.

image

Първите 2-3 месеца от съвместното ни съжителство с нищо не подсказваха, че нещата ще се развият от зле към по-зле. Калина наистина се беше грижила за мъничето, докато бях на конференция в чужбина, но още щом се прибрах, усетих първите обезпокоителни симптоми. Явно на котето не се беше понравил фактът, че едва-що настанило се в новия си дом и стопанката[1] му вече го изоставя в ръцете на някава повлекана, която  я мързи да се грижи за себе си, пък камо ли за друго същество.

Аз пък трябваше да свиквам, че ще се наложи да се съобразявам с още някой.  Бях установила, че страхотно ми харесва да живея сама и че нямам никакви скрупули относно това.  Ама някоя дърта съседка с гуша, надиплена като акордеон, щала да ме съжалява, задето съм ще да си остана стара мома. Да го духаш, лелче! В днешно време не се казва „стара мома“, казва се „singlе“! И в това понятие се включва много повече от това да не се прибираш вечер вкъщи и да заварваш една торба с лайна, опaкована в менте тренировъчен анцуг на Liverpool, метната върху новото ти бяло канапе от IKEA и чиято фамилия си била толкова малоумна да приемеш срещу привилегията същият тоя лайнарник да те натъпква с изфирясалата си сперма три пъти седмично. А с течение на времето – месечно. И после – само на годишнината и преди Голяма Богородица.

О не, в понятието single se влага много повече от това да не бъдеш женена за ливърпулската агитка със застоял бирен дъх и с месечна заплата, равняваща се на колосалната сума, която Кейти Пери плаща на седмица за ноктопластиката си.  Single означава също: да пиянстваш с приятелки (и приятели!) без значение дали е вторник или събота, да си купиш скъпа рокля вместо 11 пакета памперс и незнамкаква си количка с олекотена алуминиева конструкция, дето става от зимна летна и обратното, да не се налага да си отваряш таен фонд от типа „и аз съм човек, нищо че съм омъжена“, да не се налага да оставаш трезва през деня, понеже в 4 трябва да вземеш с колата някого (който при това е кръстен на омразния ти свекър с провисналия скротум!) от детската градина, да си оставиш вибратора върху кухненския плот, ако закъсняваш за някъде, без притиснение, че някой (малолетен или пък не) ще го намери и ще истеряса. Има още поне 30-тина предимства от тоя сорт, за които се сещам сега, но понеже това е блог за котката-мъчителка, а не за радостите на моминството, все пак ще спра дотук.

Когато през пролетта на 2008-а Базука се разгони за първи път, отново забелязах, че нещо не е както трябва. Вижте, аз имам опит с котките. При това богат опит! Бих могла да съм Доктор Сюс[2] на котешкото  царство и да публикувам не 46, а 146 книжки на котешка теметика. Така например, по примера на добрия доктор, бих могла да издам страшно успешен бестселър, който да се казва „Зелени яйца и шунка…и риба тон за вашето коте“. Също ми се върти в ума и заглавие от типа на „Как Котето открадна ш*бания тест за бременност“. Но това, разбира се, са само хипотетични заглавия на хипотетично много успешни книги, които може и напиша, но по-вероятно е да не напиша.

Татко ми донесе първото коте, когато бях на осем. Кръстих го Тони – на германския футболен вратар Тони Шумахер, в когото бях влюбена силно и безкористно в периода 1982 – 1987.  А дори не беше мъжко! След Тони имах още… знам ли, седем или осем котки, които се сменяха през годините на моето детство и след това ранен и много закъснял пубертет. Мъжки, женски, с объркан пол, с кретенски имена, сиво-бели, рижи, агресивни, пакостливи, гальовни, доверчиви; някои станаха жертва на обстоятелствата (полет от терасата, подпомогнат от шута на баща ми, който беше установил, че конкретният домашен любимец се е изпикал за пореден път не където трябва), други решиха да напуснат по собствено желание (природата ги позова и те нямаше как да не й откликнат), а трети … за някои от тях нямам никакви спомени – нито как са дошли вкъщи, нито как са напуснали дома ни. Помня само, че всеки път майка плачеше. На нас със сестра ми ни беше мъчно няколко дни, но майка наизменно истински се разстройваше при раздялата с поредното коте. И всеки път се заричаше, че котешки крак повече няма да пристъпи прага на апартамента ни. Татко опита да запълни празнината в осиротелия ни живот като домъкна отнякъде една костенурка в кофа. После опита и с куче, но така и не се получи химията между тези животни и нас. И така до следващия път, когато татко отново донесе коте…

Та мисълта ми беше: Ако някой разбираше от котки и котешко поведение, това бях аз! Затова, когато Базука се разгони за първи път, и въпреки силните повици на нагона, не прояви ни най-малък интерес към котараците, които, надушили миризмата на девствените й сокове, се събираха на тумби под терасата ни, си казах: „Хм, лесбийка!“

Но въпреки подозренията ми, че бях попаднала на котка-лесбийка, реших все пак да я отведа да я кастрират.

Когато всъщност установих, че проблемът се корени съвсем другаде!...


[1] Статутът ми с течение на времето се промени, разбира се. За Базука от „стопанка“ се превърнах в „тази, която живее тук, за да ме обслужва“  или, както беше другата й любима формулировка -  „по-голямата котка, която има палци и ги ползва, за да отваря с тях шкафа с храната…мамка му!“.

[2] Тиодор Сюс Гайзъл известен главно с книгите си за деца, които подписва с псевдонима Доктор Сюс. Неговите най-бележити книги включват бестселърите „Зелени яйца и шунка“, „Котката в шапката“, „Една риба две риби червена риба синя риба“, „Хортън снася яйцето“, „Хортън чува Кой!“ и „Как Гринч открадна Коледата!“.




Гласувай:
4



1. susona - :D
27.08.2014 10:24
е то с такова име
най малкото е да е психопатка
цитирай
2. vukovska - Това не е истинското й име. То е още ...
27.08.2014 16:45
Това не е истинското й име. То е още по-изродско.
цитирай
3. susona - мина ми през ума
27.08.2014 17:46
че може и да е псевдоним
пратих линка на една приятелка
оня пасаж за прелестите да си single
надявам се да му отдели спец внимание
за себе си съм достигнала до това прозрение
ма късно, вече се бях прецакала:D
за котката чета с интерес
щото си търся хем да е красива
хем да е интелигентна, с дълбочина
хем да е стилна в маниерите
цитирай
4. turb04 - Всъщност, котката се казва Майкъл ...
28.08.2014 08:54
Всъщност, котката се казва Майкъл Кузов
цитирай
5. vukovska - Скъпа susona, прецакването е част ...
28.08.2014 09:37
Скъпа susona, прецакването е част от житеския опит. Който не се е прецаквал (аз използвам думата "преебвал") в едно или друго нещо да си вдигне ръката!
цитирай
6. susona - честно казано
28.08.2014 14:35
това "скъпа" ме подразни
но зачитайки се в unplugged
осъзнах, че е много на място
и като интонация, и като ударение
наистина умееш да пишеш:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vukovska
Категория: Лични дневници
Прочетен: 687448
Постинги: 228
Коментари: 638
Гласове: 388
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930