Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.01.2018 11:27 - О' Хенри - Разкази за Коледа
Автор: dimitarsworld Категория: Хоби   
Прочетен: 1920 Коментари: 2 Гласове:
2

Последна промяна: 17.01.2018 08:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image      
     Есента исках да купя книга за подарък. Помолих продавача в книжарницата да ми препоръча нещо(не ме бива да подбирам подаръци кой знае колко), вместо да избирам между хилядите благини които ни предлага магазинът за книги. 

     В крайна сметка купих сборник с разкази на О" Хенри. Странно, но до тогава не бях чувал за автора. Името ми беше познато, но нищо повече. Мина известно време и прецених, че е назрял моментът да се запозная с творчеството му. Все пак няма как да подаряваш нещо, което самият ти не познаваш. 
     Разхождам се преди няколко дни по мрачните и сиви търновски улици и се надявам любимата ми книжарница да работи, в тия празнични(по-точно междупразнични дни). О, чудо! Вътре свети, виждат се двама - трима души които очевидно знаят за какво са там, но разбира се има ги и онези хора, на които просто им е любопитно да се запознаят с това ново(за тях), интересно място. 
     Влизам в този своеобразен храм на щастието с надеждата да открия сборника с разкази "Призрачният дилижанс" Но още от врата, нещо друго ме привлече с красивата си и тематична за сезона обложка. Едно мъничко книжле сложено измежду безбройните оцветявки и книги с рецепти за коктейли и смутита ме тегли като магнит към себе си. Виждам познато име - О" Хенри. Казах си, че ако не друго, то поне трябва да разгледам тази мъничка красота и тогава да продължа с издирването на "дилижанса". Книгата е от поредицата "Малките - Големи книги" на издателство "Изток - Запад" . Като казвам "мъничка красота" наистина имам точно това предвид - едно джобно бижу, събрало в себе си три коледни истории. 
image

     "Хиляда долара" , "Даровете на Влъхвите" и "Последният лист", всеки един от тези три кратички разказа, остави у мен различна емоция и ме накара да се замисля за отношенията между хората , за ценностната системата. Направих си набързо едно сравнение между тези две неща тогава, в онези години когато е нямало смартфони и компютри и сега когато живеем на бързи обороти. Не останах доволен...
     "Хиляда долара" ни учи, че парите действително са нещо много интересно(умишлено не използвам думата ценно). Няма да разкривам всички детайли за да ви е интересно като четете, но ще кажа, че става дума за един мъж, който за да получи наследство от 50 000 долара, трябва да изхарчи по разумен начин 1000 долара. Консултира се с адвоката си, дори с файтонджията. В крайна сметка се оказва, че ако не успее да ги изхарчи и загуби наследството, то ще отиде при една дама в която е влюбен. Какво прави младият господин ли? Не знам... Прочетете и ще разберете. 
image
     „Даровете на влъхвите“ – този разказ ме потресе. Изключително завладяваща история за любовта, саможертвата и компромисите които правим със себе си в името на любимия човек. О‘ Хенри ни представя историята на влюбените Джим и Дела. И двамата искат да зарадват любимия човек, но съдбата им изиграва лоша шега. Джим иска да подари на Дела специално гребенче с което да захваща дългата си красива коса, а Дела иска да подари на Джим нова хубава верижка, за изящния му джобен часовник. Дали успяват да се сдобият с тези подаръци, въпреки финансовото си състояния? Успяват, да., но по един разтърсващ начин. Прочетете и ще разберете по какъв начин го правя. „Даровете на влъхвите“ стана мой любим разказ, още преди да съм прочел. Просто за първи път имах възможност да узная какво точно означава понятието „безкористна любов“.
image
     „Последният лист“ е най-трогателната история от всички, не случайно е оставена за последна. Запознаваме се с двете приятелки Сю и Джонси. Идва ноември и се появява страшна болест – Пневмония. Тя поваля Джонси на легло. Така Сю освен да рисува, трябва да се грижи и за болната си приятелка. Доторът обяснява, че момичето ще „прескочи трапа“, но само ако има желание за живот. Не това е интересното в случая. На долния етаж под двете млади дами живее стар и доста сприхав художник, на име Берман. Сю решава да сподели мъката си с него, както и факта, че Джонси предчувства, че ще умре, щом падне последното листо от лозницата която е срещу прозореца й. Както сами разбирате, това важно обстоятелство няма как да бъде комбинирано с жажда за живот и бързо оздравяване. Джонси не спира да наблюдава с надежда и същото време отчаяние падащите листа на лозата, времето минава неусетно и на растението остава едно едничко листенце. В крайна сметка болното момиче е права, но и не съвсем. Когато падне последният лист, някой умира, но това е Берман. Старият художник се е жертвал, рисувал е през студената нощ лозовото листо на стената за да може момичето да не губи надежда и да оздравее. На следващата сутрин го намират замръзнал на креслото му.
     Изключително силна книга. Добре е все пак да кажа няколко думи и за графичното оформление на този книжен продукт. Обложката и илюстрациите са дело на Деница Трифонова. Ако имате книжката и сте я чели, значи знаете, че и визуалната й част е невероятна. Действително ни кара да се замислим за много неща. Но ключовата дума в нея е ЖЕРТВА. Всеки прави някаква жертва в името на нещо по-добро. Подходяща е за хора на всякакви възрасти. Ако я прочетете един път като деца ще си кажете „Интересна книжка, има добри моменти“, след това като юноши „Може би така трябва да постъпвам в живота си, така е благородно, не трябва да гледам само себе си“ и третия път като големи хора: „Дали изпълних препоръката която преди много години ми даде оня млад човек(аз)“ Приятно четене.  




Гласувай:
3



1. schumpov - Разказите са чудесни и книжката е ...
16.01.2018 22:54
Разказите са чудесни и книжката е хубав подарък. Много отдавна съм ги чел, и може да не съм прав, но ми се струва ,че в разказа "Последният лист" не става въпрос за лист от бръшлян, а за лист от лоза. Листата на бръшляна не окапват през есента. Моля да ме извините ако греша.
цитирай
2. dimitarsworld - Разказите са чудесни и книжката е ...
17.01.2018 08:06
schumpov написа:
Разказите са чудесни и книжката е хубав подарък. Много отдавна съм ги чел, и може да не съм прав, но ми се струва ,че в разказа "Последният лист" не става въпрос за лист от бръшлян, а за лист от лоза. Листата на бръшляна не окапват през есента. Моля да ме извините ако греша.

Здравейте! Грешката е изцяло моя. НЕ знам защо защо съм писал бръшлян... Така ми е останало в главата. Растението е лоза. Може би съм писал бръшлян защото изпитвам лични антипатии към това растение и го свързвам с нещо лошо и гадно! Благодаря за мнението, в бъдеще няма да допускам такива грешки! Приятен ден!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dimitarsworld
Категория: Изкуство
Прочетен: 10034
Постинги: 4
Коментари: 2
Гласове: 0
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031